התאמת צבעים לבית

התאמת צבעים לדירה

כל מי שהחליט לצבוע את הבית שלו, מכיר את ההתלבטות הקשה באיזה צבע לבחור. האם כדאי להישאר עם הלבן הקלאסי והסטנדרטי, או לחלופין לגוון עם צבעים מעניינים יותר ואף לשלב דוגמאות וטקסטורות מיוחדות. התשובה לכך נעוצה קודם כל במטרה שלכם, האם מדובר על צביעת הדירה לצורכי ריענון הבית או במטרה להעלות את ערך הדירה לצורכי השכרה או מכירה. באם מדובר באופציה הראשונה – בהחלט ניתן להתפרע ולגוון עם כל צבע, צורה וטקסטורה שנראית לכם מתאימה. ניתן כמובן להיעזר בשירותיו של מעצב פנים על מנת לקבל רעיונות וטיפים להתאמות

התאמת צבעים לבית
התאמת צבעים לבית בצורה נכונה ובהתאם לאופי הדיירים

הנכונות. מצד שני, אם מדובר על דירה שעוברת לדיירים אחרים, כדאי להישאר בתחום הסולידי ולהימנע מצבעים בוהקים כמו אדום – ארגמן בסלון או ורוד – סוכריה בחדר השינה של הילדים. כדאי ללכת על גוון לבן או בז' ולצבוע את כל הבית בצורה שמרנית וסטנדרטית, כך שתתאים לכולם.

איך לבחור צבע לבית? 

כאמור, התאמת צבעים לבית היא משימה לא פשוטה וכדאי לקחת את הזמן ולחשוב על כך או אף להתייעץ עם איש מקצוע כדי להימנע מעגמת נפש. יכול להיות שהמחשבה על חדר שינה הצבוע בצבע בורדו עמוק נראית לכם כרעיון טוב, אך בפועל תגלו כי החדר שינה נראה מוזר והאווירה בו לא מתאימה לכם. לכן תמיד כדאי לחשוב טוב לפני שמתחילים לבצע. בכל מקרה, קיימים מספר טיפים להתאמת צבעים לבית שכדאי לקחת בחשבון על מנת לקבל תוצאה יפה ומיוחדת, מבלי להסתכן ביצירת אומנות שמוטלת בספק. קודם כל, כלל האצבע הראשון הוא להימנע מצבעים כהים, שאולי נראים יצירתיים ומיוחדים, אך למעשה יגרמו לחדר להיראות קטן יותר וחשוך יותר. מומלץ לבחור בצבעים בהירים יחסית, שישתלבו היטב עם רוב הרהיטים שלכם ויעניקו לבית תחושה של מרחב ואור. מומלץ לצבוע את הסלון, המטבח

התאמת צבעים לדירה
בעת התאמת צבעים לדירה התייעצו עם איש מקצוע מנוסה

והמסדרונות השונים בבית בצבע בהיר ורך, על מנת להגדיל את התחושה של בית רחב ומואר. חדרי השינה וחדר האמבטיה והשירותים כדאי לצבוע בגוונים קצת יותר כהים מאלו, ובכך ליצור קצת גיוון וניגודיות מעניינים. אם מדובר בבית ישן יחסית או לחלופין על דיירים שנוהגים לעשן בבית, כנראה שגם התקרה תזדקק לצביעה. מומלץ לצבוע אותה בצבע לבן, ולהימנע מהרצון לגיוון ויצירתיות בהקשר הזה. מי שבוחר לערוך את עבודות הצביעה בכוחות עצמו, יגלה כי צביעת התקרה ברולר היא משימה מייגעת ומתישה במיוחד. לצורך כך מומלץ להשכיר מכונה מיוחדת שמטרתה לצבוע את התקרה בצורת ריסוס.

לסיכום, צביעת הבית אחת לכמה שנים היא מהלך נכון ומשתלם, הן בפן הכלכלי והן בפן האסתטי. צבע חדש תמיד נותן תחושת רעננות וחידוש, דבר שיכול לתרום משמעותית לאווירה הכללית בבית. אם אתם לא בטוחים לגבי התאמת הצבעים, ניתן תמיד להיעזר באיש מקצוע כדי להתייעץ ולהסתייע בו.