רעיונות לצביעת חדר

רעיונות לצביעת חדר

צביעת הבית נראית כמשימה פשוטה יחסית, הרי מה הבעיה בעצם לבחור צבע כלשהו ולהתחיל לצבוע? אך למעשה לבחור צבע לבית או להחליט כיצד לצבוע כל חדר וחדר ברחבי הבית – זה כאב ראש לא קטן בכלל. בעבר רוב הדירות היו צבועות בלבן סטנדרטי ומשעמם, כל החדרים היו זהים ולא היה צריך בכלל להתעסק בצבעים או דוגמאות שונות בכל חדר. היום לעומת זאת, אנשים הפכו ליצירתיים יותר וכל אחד רוצה להרגיש שהבית שלו מכיל טאצ' אישי. אז אם החלטתם לזנוח את הלבן הבטוח והטוב, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על רעיונות לצביעת חדר זה או אחר בבית. ברמה העקרונית, מומלץ להימנע מצבעים כהים המעניקים לחדר תחושה של צפיפות וחושך. עדיף תמיד לבחור בגוונים בהירים יחסית, שמשתלבים היטב עם הריהוט והאביזרים השונים הנמצאים בחדר.

רעיונות לצביעת חדר
רעיונות שונים ומגוונים לצביעת חדרי הבית

רעיונות לצביעת חדר בדירה וטיפים של עשה ואל תעשה 

כאמור, לכל חדר בבית יש תפקיד ומטרה משלו, ולכן כדאי להתאים את הצבע והדוגמאות השונות על הקירות בהתאם לסוג החדר. אם למשל מדובר בחדר שינה, כנראה תעדיפו צבעים שקטים ורכים המעניקים תחושת רוגע ושלווה מידית. המטרה היא ליצור אווירה נעימה ונינוחה בחדר, על מנת להקל על מי שנמצא בו לישון ולנוח כהלכה, כדי לקום בבוקר רעננים ונמרצים. לעומת זאת סלון הבית, ניתן לצבוע בצבעים חמים יותר שיעניקו עניין ותחושה של חמימות וביתיות. מחקרים רבים הוכיחו כי לצבעים יש משמעות, אדם שנכנס לחדר הצבוע בצבעים חמים של חום – קקאו או ירוק עמוק – אוטומטית ירגיש תחושות חיוביות ונעימות של חמימות ושמחה. צבעים אלו מעוררים את התיאבון ולכן מסעדות רבות משתמשות בהם כדי לעודד את הלקוחות לאכול. צבעים כמו כחול וירוק נחשבים לקרים ומרגיעים יותר, ולכן נהוג לצבוע בהם את חדרי השינה או חדר העבודה בבית. ניתן לשלב דוגמאות שונות של קווים אנכיים או רוחביים לאורך הקיר, כדי ליצור גיוון ולשבור את הצבע האחיד. ניתן להסתפק בקו רוחבי אחד הממוקם כמטר

רעיונות לצביעת חדרי הדירה
צביעת בית בגוונים המשקפים את דיירי הבית

מהרצפה או לייצר 2-3 קווים אנכיים במרחק קצר זה מזה. ניתן לשלב ציורי קיר מיוחדים, כדי ליצור עניין ולמעשה אף לייצר יצירת אומנות על קיר החדר. כמובן שגם לצורך כך יש צורך בבחירת הצבעים המתאימים, ואם אינכם בטוחים בעצמכם מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. היתרון העיקרי של הצבע, הוא שגם אם מתחרטים תמיד ניתן לצבוע מחדש.

לסיכום, קיימים רעיונות רבים כיצד לצבוע כל חדר וחדר ברחבי הבית, לכן כדאי קודם כל לעצור ולחשוב עם עצמכם מה בעצם אתם רוצים. כמובן שחשוב להתחשב גם ברהיטים השונים הפזורים בחדר ובמידה וקיים פרקט, חשוב לבחור צבע שישתלב איתו בצורה יפה וזורמת. קחו בחשבון כי ניתן תמיד לבצע צביעת דלתות פנים ומשקופים בצבעים מעניינים ולא שגרתיים, כדי לגוון קצת וליצור עניין.